ریزش و سقوط بورس، 95 درصد نماد‌ها قرمزپوش | آیینه تمام نمای اقتصاد شکست! | سهامداران فعال آب می روند!

ریزش و سقوط بورس، 95 درصد نماد‌ها قرمزپوش | آیینه تمام نمای اقتصاد شکست! | سهامداران فعال آب می روند!

بورس اصلا حال و روز خوبی ندارد و سهامداران هر روز شاهد آب رفتن سرمایه هایشان هستند. بعد از ماجرای سقوط هلی کوپتر ريیس جمهور اوضاع بدتر هم شده است و محدود کردن دامنه نوسان هم چاره کار نبوده است و تنها توانسته جلوی ضرر بیشتر سهامداران را بگیرد. آیا بورس فریادرسی دارد؟ آیا کسی صدای سهامداران را می شنود؟

به گزارش نبض بورس، هنگامی که دولت سیزدهم سر کار آمد یکی از شعار‌های آن بورس اولویت اول بود! متاسفانه قبل از سقوط هلی کوپتر ريیس جمهور، بورس و سهامداران اصلا حال و روز خوبی نداشتند و حالا در این روز‌هایی که دولت توسط محمد مخبر هدایت می‌شود اوضاع اسفناک‌تر از گذشته می‌باشد.

بعد از حادثه سقوط هلی کوپتر ريیس جمهور، تدبیری که سازمان بورس اتخاذ کرد محدودیت دامنه نوسان بود. متاسفانه این تدبیر هم نتوانسته است از قرمزپوشی بورس جلوگیری کند و فقط توانسته این تدبیر ضرر روزانه سهامداران را کمتر کند!

شاخص کل و شاخص کل هموزن در مسیر قرمز گام بر می‌دارند

روز گذشته شاخص کل به زیر کانال دو میلیون و 100 هزار واحد سقوط کرد و امروز نیز همچنان همان مسیر را ادامه داده است. تا لحظه نگارش این متن شاخص کل و شاخص کل هموزن به ترتیب افت 0.76 و 0.51 درصدی را تجربه کرده اند. شاخص کل هم اکنون بر روی سطح 2 میلیون و 82 هزار و 532 واحد قرار دارد.

95 درصد بازار قرمز پوش

از دیگر آمار‌های افتضاح امروز قرمزپوشی 95 درصد نماد‌ها تا لحظه نگارش این متن است. تنها 17 نماد سبزپوش هستند!

593 نماد در صف فروش!

880 نماد در وضعیت قرمز هستند که از این تعداد 593 نماد در صف فروش قرار دارند. 91 نماد از مثبت به صف فروش نشستند. 9 نماد از صف خرید به صف فروش رفته اند.

خروج پول حقیقی: 485 میلیارد تومان!

در این وضعیت حقیقی‌ها ترجیح داده اند که پول خود را از این بازار فعلا بیرون بکشند. در ادامه روند خروج پول حقیقی امروز هم شاهد خروج هستیم. تا لحظه نگارش این متن 485 میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها از بازار خارج شده است.

سهامدارانی که در حال انقراض هستند!

دیروز آمار قابل تاملی از سهامداران فعال منتشر شد. آمار‌ها طبق تصویر زیر نشان می‌داد که سهامداران فعال در بازار به 173 هزار کد رسیده است! این در حالی است که همین چند وقت قبل این تعداد 230 هزار کد گزارش شده بود.

آهی دیگر در بساط سهامداران باقی نمانده است. بخشی از این وضعیت به انتشار اخزا با سود‌های بالا 35 درصد باز می‌گردد که انگیزه را برای سهامداری گرفته است. دولت به دنبال تامین مالی از بورس بوده است، اما با این وضعیت بورس او هم در تامین مالی شکست خورده است! آمار‌ها نشان می‌دهد که 32 همت اوراق در هفته گذشته عرضه شده است و تنها 353 میلیارد تومان فروش رفته است!

آیینه تمام نمای اقتصاد در حال شکستن است و در این اوضاع کسی هست سهامداران را یاری کند؟

آخرین اخبار بورس و اقتصاد